Haarwerken & Pruiken Tanja

Haarwerken & Pruiken


De aankoop of het verwerven van informatie over een haarwerk / pruik is vaak een emotionele gebeurtenis. Je bent hiervoor bij ons aan het juiste adres. We hebben ervaring en kunnen je op de juiste manier helpen met het zoeken naar een haarwerk of pruik naar jouw wens. Je vindt hier alle informatie over haarstukjes, pruiken, haarwerken en een haarband van je eigen haar.

Voor dringende zaken en het maken van afspraken m.b.t. pruiken i.v.m. chemotherapie, kun je ons buiten openingstijden altijd bereiken via ons WhatsApp noodnummer: 0628167120  (niet bellen alleen WhatsApp)

 

Oorzaken haaruitval of dunner wordend haar


Haarproblemen komen veel vaker voor dan je denkt. De oorzaken hiervan lopen zeer uiteen. Hierbij kan gedacht worden aan ziekte en/of medicijngebruik, chemokuur, erfelijke aanleg, hormonale afwijkingen, diverse vormen van alopecia en psychische problemen. Een deelhaarwerk of een totaal haarwerk kan dan een oplossing zijn. Wij zijn een ANKO erkend Haarwerk Specialist. Dat betekent dat je mag rekenen op een goed advies, professionaliteit, deskundigheid en kwaliteit. Wij waarborgen te allen tijde jouw privacy. Alle erkende haarwerkspecialisten werken volgens algemene voorwaarden en zijn aangesloten bij de Geschillencommissie. Dit biedt jou zekerheid en duidelijkheid! Wij hebben als ANKO erkende haarwerkspecialist afspraken gemaakt met alle zorgverzekeraars, waardoor wij voor jou direct kunnen declareren.

Soorten haarwerk


Een haarwerk is leverbaar in 2 haarsoorten, in echt haar en in een synthetische uitvoering. De synthetische uitvoering is tegenwoordig niet meer van echt te onderscheiden en wordt door de snelle levertijd veelal aangeschaft door mensen die een chemokuur moeten ondergaan. Er zijn haarwerken mogelijk die alleen bovenop geplaatst worden voor bijv. dunner wordend haar en zijn en haarwerken die het gehele hoofd bedekken.

Belangrijkste voordelen-nadelen van een synthetische pruik/haarwerk of haarstukje

  • Het is bijna niet van echt haar te onderscheiden.
  • Goedkoper dan echt haar; wij hebben haarwerken die volledig binnen de basisvergoeding vallen.
  • Minder wassen, ongeveer 1 x per 3-4 weken.
  • Behoud na het wassen haar vorm en kapsel, u kunt het zo laten drogen.

Belangrijkste voordelen-nadelen van een echt haar pruik/haarwerk of haarstukje

  • Het heeft een natuurlijk uitstraling.
  • Indien het geen Europees haar is, is de structuur wel anders dan het eigen haar.
  • Behandeling zoals het eigen haar.
  • Wassen zoals eigen haar (wel met speciale shampoo).
  • Modelleren naar eigen smaak (het haartype bepaalt hoe gemakkelijk dat gaat).
  • Aanschafprijs is hoger dan synthetisch haarwerk.

In beide gevallen kunt je een haarwerk / pruik of haarstukje in alle denkbare kleuren en structuren krijgen. Pruiken zijn er in allerlei soorten coupes. Wij zullen jou begeleiden de keuze te maken die het best bij jouw wensen en levensstijl past.

Stappenplan


Intake gesprek

Je kunt gratis en vrijblijvend een afspraak maken voor een intakegesprek. Een intakegesprek kan altijd binnen 5 werkdagen worden ingepland. Dit kan telefonisch maar ook via de e-mail. Indien je niet in staat bent onze salon te bezoeken, komen wij ook aan huis of bezoeken wij jou in het ziekenhuis. Wanneer je een chemokuur moet ondergaan, kun je het beste een bezoek aan ons brengen voordat je de eerste kuur moet ondergaan. Op dat moment heb je je eigen haar nog, zodat wij jouw haardracht en haarkleur goed kunnen bekijken. Lukt dit niet, dan is dit uiteraard geen probleem.
Wij beschikken over een aparte afgesloten ruimte zodat je privacy gewaarborgd is. Naar aanleiding van dit gesprek zullen wij een aantal haarwerken bestellen die aan jouw wensen voldoen, zodat je deze in alle rust kan passen.

Vervolg afspraak

Bij de vervolgafspraak worden verschillende haarwerken gepast om te kijken welk haarwerk het beste jouw wensen of eigen haardracht benadert. Wanneer er gekozen wordt voor een maatwerk haarwerk is de levertijd langer, namelijk ± 8 tot 12 weken. Als er besloten is welk haarwerk je wilt gaan dragen, kun je deze in veel gevallen gelijk meenemen. In geval van een chemokuur wordt deze voor jou apart gelegd totdat de haaruitval gaat optreden. Indien er nog geknipt en/of gestyled moet worden, doen wij dit bij aflevering. Indien het niet zeker is of haarverlies op zal gaan treden, bijvoorbeeld bij een coldcap-behandeling, bestaat de mogelijkheid om kosteloos een haarwerk te ‘reserveren’ voor een bepaalde periode.

Afhandeling

Wanneer jouw haarwerk in reservering is gezet dan geef jij aan op welk moment dat je het nodig vindt om het haarwerk te gaan dragen. Dit is meestal wanneer de haaruitval begint. Je kunt dan contact met ons opnemen via ons speciale noodnummer en op afspraak wordt het haarwerk dan aan jou geleverd. Dit is dan het moment waarop het haarwerk naar jouw wensen wordt geknipt en in eventueel in model gestyled.

Vergoeding

Bij een medische indicatie kun je je behandelend (huis)arts een verwijsbrief of formulier vragen voor jouw zorgverzekeraar. Dit formulier neem je mee naar het intakegesprek samen met je verzekeringspasje. Wij zullen dan de declaratie direct voor jou regelen en deze zorg uit handen nemen. De vergoeding wordt dan in mindering gebracht op de totaalprijs van het haarwerk. Vaak hoeft je dan zelf helemaal niets te betalen of voor te schieten. (Dit is uiteraard per verzekering verschillend). De basisverzekering vergoedt standaard in 2022 een bedrag van € 457,50 (eigen risico van toepassing). Wanneer je aanvullend verzekerd bent, kan de vergoeding hoger zijn.

Levertijd

Een confectie haarwerk kan vaak binnen twee werkdagen geleverd worden. Deze zijn daarom o.a. bijzonder geschikt voor mensen die een chemokuur moeten ondergaan.
De levering van een maat- haarwerk bedraagt wat langer namelijk ± 8 tot 12 weken (door COVID zijn de levertijden van maatwerk soms wat langer).

Nazorg

Wij ondersteunen jou niet alleen bij het kiezen en bevestigen van jouw haarwerk maar helpen jou ook bij het onderhouden en reinigen ervan. Ongeveer twee weken nadat je jouw haarwerk hebt opgehaald kom je eventueel terug naar onze salon en zullen wij, samen met jou, het haarwerk voor de eerste keer wassen en eventueel stylen. Indien gewenst kunnen wij jou ook onderhoudsservice aanbieden. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden. Daarnaast kun je ook altijd bij ons terecht voor advies over specifieke huid -en haarverzorgingsproducten. Want een gezonde hoofdhuid is bij het dragen van een haarwerk belangrijk!

Garantie

Op al onze haarwerken geven wij 6 maanden fabrieksgarantie, mits de juiste door ons geadviseerde (verzorging)producten zijn gebruikt en de door ons bijgeleverde onderhoud en nazorg gebruiksaanwijzing is opgevolgd.

Toupim® Eigenhaar-band


De haar-band van Toupim® is een zachte haarband met daarin verwerkt een rand écht haar, synthetisch of zelfs je eigen haar! Je combineert de haar-band met een petje. Niemand ziet iets ‘anders’ aan je. Het is een eenvoudige en vooral heel comfortabele oplossing voor vrouwen en meisjes die te maken hebben met haarverlies na chemo of door alopecia. Gemiddeld duurt het 1-2 weken om van jouw haar een Toupim® haar-band te kunnen maken.
Het comfort van de eenvoud:
Géén knellende pasvormsystemen, klittenband, drukknoopjes, haken en oogjes etc. Je voelt alleen de zachte haarband. Géén hittevorming of jeuk, kriebel of irritatie. De haarband is altijd zwart. Elke Toupim® haar-band wordt met zorg en precisie met de hand gemaakt en is te combineren met alle soorten petten, sjaals, mutsen, hoedjes, alpino’s etc. Je bent niet gebonden aan één type pet of muts. Welk petje of mutsje je kiest om te dragen op de haar-band kan je laten afhangen van je stemming en bijvoorbeeld de weersomstandigheden. Als het warm is draag je waarschijnlijk een luchtig sjaaltje of een zomer-petje op de haar-band, als het wat kouder is zal je kiezen voor een warmere muts of pet of een dikkere sjaal. In de winter is het hebben van haar in je nek extra comfortabel.

Klachten


Zijn er ondanks ons zorgvuldig handelen toch klachten met betrekking tot het haarwerk of onze werkwijze, dan horen wij dit uiteraard graag van u.

  • Binnen 5 werkdagen nadat de klacht is binnen gekomen nemen wij die in behandeling
  • Het klachtenformulier kunt u hier downloaden
  • Aanspreekpunt voor klachten in onze salon is Tanja Kroezen
  • De klacht wordt schriftelijk gemeld door u en wij geven hiervan een schriftelijke ontvangst bevestiging. Bij eventuele vragen en/of onduidelijkheden kunnen wij u vragen dit toe te lichten.
  • Mochten wij er dan nog niet samen uitkomen geven wij u altijd de mogelijkheid om schriftelijk de klacht neer te leggen bij geschillencommissie. SGC stichting geschillencommissie consumenten, Deze stichting handelt de klacht af. Het doel van deze commissie is om de geschillen tussen consumenten en de ondernemer op goede, snelle en eenvoudige manier op te lossen. De contactgegevens hiervan zijn: De Geschillencommissie Uiterlijke verzorging, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Wilt u meer weten neem dan gerust contact met ons op.
020 6207443
info@tanjashaarmode.nl